Вторник, 16.04.2024, 11:51
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Шкільна бібліотека | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Календар новин
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 202
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Красноставська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Проведено огляди книг про події війни 1941-1945 років та виставка присвячена "70-річчю Перемоги" під назвою "Бережіть світлу пам'ять"

Книга – дивовижний сад,

де кожен шукає плоди

на свій смак



Важливу роль в наданні допомоги з вдосконалення навчально-виховного процесу відіграє шкільна бібліотека. Прищеплювати любов до книги, виховувати повсякденну потребу в читанні, в поповненні знань, отриманих на уроках, вчити самостійно працювати з книгою, підручником, кваліфікаційно керувати дитячим читанням – ось далеко не повний перелік завдань, які повинна розв’язувати шкільна бібліотека.

Як писав В.О. Сухомлинський: «З книги починається самовиховання, індивідуальне духовне життя».

Книга відіграє велику роль у духовному житті дітей, але лише тоді, коли  дитина добре вміє  читати. Учитель хоче, щоб всі багато знали. А бібліотекар хоче, щоб всі навчились і вміли читати. Вміти читати – означає бути чутливим до прочитаного. Читання це віконце, через яке дитина повинна бачити і пізнавати світ і саму себе.

Бібліотека в нашій школі розташована у невеликому класі. Фонд бібліотеки налічує – 5611 екземплярів книг, підручників – 1943. Бібліотеку відвідує 148 читачів, які поділені за віковими особливостями.

Фонд бібліотеки поділений на відділи.

На всю літературу складений алфавітний та систематичний каталоги.

З метою кращого залучення до читання учнів в бібліотеці проводяться екскурсії по книжковому фонді, огляд про прочитані книги і звичайно бесіди.

Їх результативність залежить від уміння захоплено подати інформацію, зацікавити нею.

Любов до книги, бережливе ставлення до цього великого скарбу людського розуму, мудрості й досвіду виховують в учнів з першого дня перебування у школі.

В перший день навчання першокласників приводять в шкільну бібліотеку . Бібліотекар показує майбутнім читачам, де живуть книги, дає

поради, як берегти книги: «Діти! Ця кімната – книжкове містечко. Живуть у ньому книжки. У кожної – своє місце на поличці. Вони люблять, коли їх одягають в гарні обкладинки. А відпочивають тільки на чистих столиках і у шафах»

Так дітям з першого дня перебування в школі прищеплюються навички бережливого користування книгою.

Учні молодших класів найкраще відвідують бібліотеку.

В цьому велика заслуга і класоводів. Адже від учителя початкових класів значною мірою залежить, чи стануть діти активними читачами. Учні 4 класу ведуть щоденник читача. Але не всі учні молодших класів вміють добре читати. Для таких учнів складені індивідуальні плани читання. Учні старших класів читають більше програмової літератури.

Бібліотека школи естетично оформлена, має багато книжкових виставок, які є традиційною формою популяризації книги.

Особливого значення бібліотекар надає тематичним книжковим виставкам, які присвячуються різним подіям суспільного та громадського життя нашої країни, бо їх мета розширити кругозір учнів, сприяти їх громадському ставленню. Для бібліотеки обов’язковими є книжкова виставка та тематичні полички до знаменних та пам’ятних дат календаря.

Були оформлені такі виставки: «Українська мова, історія та сучасність» ;

«Гетьман Іван Мазепа та його доба»;

«Як білих журавлів,

як первоцвіт ранковий,

як старовинний спів

рятуймо рідне слово»;

«Голодомор 1932-1933 років в Україні»;

«Стежками рідного краю»;

«У країні цікавих уроків».

Для вчителів складаються інформаційні списки, картотеки. Обов’язковими є виступ бібліотекаря на засіданнях методичних об’єднань з оглядами новинок літератури  та підручників.

Бібліотека готує книжкові виставки про життя і творчість письменників, допомагає учням підбирати літературу для рефератів.

Сучасні шкільні навчальні програми зорієнтовані на формування в учнів уміння самостійно здобувати знання, вести пошук додаткової інформації. Тому важливо навчити читача користуватись додатковими джерелами знань: енциклопедією, довідниками, словниками.

Важливим засобом формування системи бібліотечно-бібліографічних знань учнів є бібліотечні уроки.

Система бібліотечно – бібліографічних уроків підпорядкована формуванню у школярів свідомого і зацікавленого ставлення до книги, вміння правильно читати книгу, користуватись довідковими віданнями.

Теми бібліотечних уроків різноманітні в залежності від віку учнів і їх знань.

Результативність роботи з формування бібліотечно – бібліографічної грамотності школярів залежить від тісного контакту школи і бібліотеки, єдиного планування всієї роботи з книгою.

1)    З метою поліпшення роботи щодо збереження книги колектив школи бере активну участь в акції «Живи книго!»

2)    В школі створено оргкомітет зі збереження навчальної книги.

3)    Працював гурток палітурної справи. На заняттях учні навчилися багато корисного для себе. Наприклад: як вести щоденник читача;

4)    Відремонтовано художню літературу для молодшого шкільного віку, перевірено підручники, навчилися комплектувати і підшивати газети та журнали. В кожному класі діють пости бережливих, які слідкують за станом підручників – чи обгорені, підписані, підклеєні. Створено куточок «Живи, книго!»

3 березня в Жердянській ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено кущовий огляд проекту "Книга в моєму житті"

Бесплатный конструктор сайтов - uCoz Copyright MyCorp © 2024