Пам’ятка для вчителів
Методика контактної взаємодії Л. Філонової
Методика передбачає 6 стадій у контактуванні, у процесі яких закономірно розвиваються позитивні відносини між контактерами:
1. Змінюється напруження, тривога і непевність батьків у відносинах з класним керівником за допомогою акцентування уваги на позитивному з того, що відомо вчителю про родину і її членів з попередньо зібраної інформації. При чому на цій стадії вчитель виконує роль слухача.
2. Дотримання сказаного вище: батьки починають виговорюватися, вчитель, як і раніше – слухач. Батьки починають просити поради.
3. Класний керівник переключає увагу батьків на підвищення вимог як до себе, так і до кожного члена родини.
4. Вчитель переходить до дій обговорення вже окремих негативних властивостей особистості, несприятливих супровідних обставин.
5. Довіра завойована і це слугує початком до взаємодії.
6. Ведеться виховна робота з боку класного керівника
Рекомендації педагогам
1. Посміхайтеся – улюблений вчитель той, що посміхається, наділений почуттям гумору.
2. Створіть психологічний клімат, за якого діти не бояться висловити помилкову думку, знаючи, що то – пошук істини.
3. Намагайтеся за будь-якої можливості використати завдання для формування особистості учня. Спрямуйте його інтерес до самого себе, на поліпшення результатів навчання.
4. Використовуйте примус лише тоді, коли всі інші засоби виявляються марними і особливо турбуйтеся, щоб ваші владні дії не розцінювалися як посягання на свободу особи, постійно підвищуйте у керівних діях коефіцієнт людяності.
5. Керуйтеся принципом: „Якомога більше вимогливості до людини і якомога більше поваги до неї”. Знайте, що легше сприймаються вимоги, висловлені у ввічливій формі, вимоги-прохання, вимоги-поради.
6. Навчіть учнів звертатися до довідкових матеріалів і працювати з ними, пояснивши, що це допомагатиме їм у навчанні.
7. Хай учень побачить ваше поважне ставлення до його найпершого у житті відкриття. Переконайте його, що помилки під час творчого пошуку неминучі, отже, не слід їх боятися.
8. Створіть на уроці умови для виконання завдання різними шляхами.
9. Не будьте формалістами – відступайте від свого плану, якщо змінюється ситуація в класі.
10. Реалізація тези: „Легко вивчати цей предмет” залежить тільки від вас.